Na početku misnog slavlja zagrebački nadbiskup mons. Dražen Kutleša istaknuo je da su se kao vjernici okupili u zajedništvu ispred Katedrale pred Marijom kojoj otvaraju svoje srce. "Ona nas, kao brižna Majka, neprestano potiče da svojim kršćanskim životom budemo nositelji utjehe i nade, navjestitelji istine i branitelji pravde, da se zauzimamo za slabe i malene. Preporučimo sebe i sve svoje, da nas svojim zagovorom nebeska Majka prati i usmjerava svome Sinu Isusu Kristu."
.JPG?vel=117790)
Nadbiskup Kutleša pozdravio je predslavitelja misnog slavlja kardinala Marija Grecha te mu u znak zahvalnosti za susret i trajan spomen na pohod Zagrebu i Nadbiskupiji darovao lik Majke Božje od Kamenitih vrata.
Kardinal Grech je u svojoj homiliji tumačeći nevještenu Božju riječ pozvao na razmatranje o "Utjelovljenju kao otajstvu odnosa i susreta koji se šire zemljopisnim prostorima, kao i vremenima koja obuhvaćaju razne naraštaje.Nadilazi se prostor koji dijeli osobe, a prevladava se i raskorak među pokoljenjima, da bi se dalo prostora djelovanju Boga koji uvijek iznenađuje muškarce i žene proširujući njihove planove i njihove nade. U tome smislu susret Marije i Elizabete može postati 'biblijskom slikom' sinodskoga hoda koji Crkva živi ovih godina. I mi živimo 'susrete' radi davanja prostora Božjemu djelovanju i radi širenja prostora našega šatora, kako to kaže prorok Izaija (usp.
Iz 54, 2) riječima koje su postale naslovom
Radnoga dokumenta za (sinodsku) Kontinentalnu dionicu. Bog svojim utjelovljenjem ulazi u te susrete. Štoviše, mogli bismo reći da ih promiče i u njima se daruje omogućujući nam da upoznamo njegovo lice."
.JPG?vel=50154)
Zatim je kardinal Grech pozvao i na razmatranje likova te evanđeoske pripovijesti. Kao prvi lik istaknuo je Elizabetu, Zaharijinu ženu koja je bila nerotkinja i u poodmakloj životnoj dobi. "Elizabeta i Zaharija, par pravednika u svemu poslušan Gospodinovoj riječi, živi tu dramatičnu uvjetovanost: nemaju budućnosti i nisu sposobni rađati život. No, ta okolnost ne dolazi od nevjernosti, od grijeha, od lošega ponašanja. Zaharija i Elizabeta pripadaju Božjim siromasima, pravednomu ostatku Izraela. Pa ipak, njihova se povijest ne može nastaviti. Poput povijesti prognanika u prošlosti koji se nisu mogli nadati da će imati budućnost, da Bog za njih nije otvorio put u pustinji, tako se sada povijest ovo dvoje Gospodinovih siromaha treba otvoriti Božjoj novosti, vjerovati u ono što je ljudski gledano nemoguće. Sin kojega Elizabeta nosi u svome krilu; onaj koga je anđeo navijestio Zahariji, upravo je ta 'neočekivana budućnost' kojoj Bog daje procvat u življenju dvoje pravednika na završetku njihova života."
.JPG?vel=90738)
"Drugi je lik Marija. Za razliku od Elizabete ona je vrlo mlada žena. I ona očekuje sina. Marija nije nerotkinja, ali sin kojega nosi u sebi također je plod izvanrednoga Božjeg zahvata. Dakle, i u Marijinu slučaju život koji se rađa nije plod ljudske zauzetosti, nego slobodnoga djelovanja Boga koji daje da se povijest nastavlja neočekivanim i nenadanim putovima", rekao je propovjednik i nadodao da Marija polazi na put k Elizabeti zadivljena onime što Bog stvara u njoj i otvorena Njegovu djelu.
.JPG?vel=97145)
Kardinal Grech rekao je kako je i Marija slika Crkve. "Ona nam govori o kršćanskoj zajednici koja je plodna i zadivljena Božjim djelovanjem u njoj, ali se ne zatvara u sebe, ne zadržava taj dar za sebe, nego polazi na put, da bi taj dar podijelila. Marija nam govori o sinodskoj Crkvi: o zajednici svjesnoj Božjega dara; svjesnoj iznenađujuće novosti kojoj Gospodin daje da klija u njoj, ali se ta zajednica ne zatvara u sebe, polazeći na putove svijeta da bi naviještala evanđelje, Radosnu vijest Božjega kraljevstva, i da bi svijetu nosila Isusa Krista."
.JPG?vel=120583)
Govoreći o susretu Marije i Elizabete propovjednik je istaknuo da u tom susretu u prvi plan dolaze sinovi. "Ivan još u utrobi majke pleše zbog susreta s Isusom koga Marija nosi u sebi (usp.
Lk 1, 44). Kao što je David plesao pred Kovčegom Božjim koji je ulazio u Jeruzalem, tako Ivan Preteča pleše zbog dolaska Marije koja je poput Kovčega Saveza, mjesta na kojemu je u Jeruzalemskome hramu kao na prijestolju bila smještena Božja prisutnost. Na znakovit način evanđelist Luka rabi isti glagol koji se u Drugoj knjizi o Samuelu odnosi na Davida. U tome susretu Elizabeta Mariji upućuje važne riječi. Ona ju zove blaženom jer je vjerovala u ispunjenje Gospodinovih riječi (usp.
Lk 1, 45)." Kardinal nadodaje da je i taj susret slika Crkve Drugog vatikanskog koncila koja se ne boji susresti suvremeni svijet obilježen strahovima i tjeskobama, radostima i trpljenjima. "Susret Marije i Elizabete poučava nas da budemo Crkva radosti koja zna prepoznati i s drugima dijeliti Božje darove; koja se zna otvoriti djelovanju Duha Svetoga koji je istinsko vrelo radosti."
.JPG?vel=143378)
Na kraju homilije kardinal Grech odgovorio je na pitanje što povezuje staricu nerotkinju i mladu zaručnicu koja u sebi nosi Božju riječ postalu tijelom? "Povezuje ih sposobnost vjerovanja u Božju budućnost. Bog rađa budućnost i u onim povijestima koje izgledaju 'ostarjelo'. To je ujedno tajna 'trajne mladosti Crkve' o kojoj je govorio papa sv. Pavao VI. kada je rekao: „Crkva nije stara, ona je drevna (antikna); vrijeme ju ne pogrbljuje, i, ako je vjerna nutarnjim i vanjskim načelima svoga otajstvenog života, ona se pomlađuje. Ona se ne boji novoga; od novoga živi. Ona poput stabla iz sigurnoga i plodnoga korijena u svakome povijesnom ciklusu iz sebe izvlači svoje proljeće.“ (
Opća audijencija, 2. srpnja 1969.)."
.JPG?vel=73230)
"Draga braćo i sestre, molimo Gospodina da se danas i mi, s pomoću sinodskoga hoda, znamo otvoriti njegovoj budućnosti. I mi ćemo biti blaženi, ako budemo znali vjerovati u ispunjenje Gospodinovih riječi. I mi ćemo, poput Marije, moći pjevati o velikim djelima koja Bog nastavlja činiti u Crkvi i u svakome od nas. Sinodski hod je u biti čin vjere „u ispunjenje Gospodinovih riječi“, njegova obećanja za život Crkve", zaključio je kardinal Grech.
.JPG?vel=113137)
Pomoćni biskup zagrebački mons. Ivan Šaško izrekao je homiliju kardinala Marija Grecha na hrvatskom jeziku.
.JPG?vel=111167)
Poslije popričesne molitve kardinal Grech je s okupljenim (nad)biskupima i vjernicima izmolio molitvu Majci Božjoj od Kamenitih vrata povjeravajući joj XVI. opću redovitu skupštinu Biskupske sinode da bi cijela Crkva ispunjena Božjim Duhom zajedno hodila putovima svijeta i svim ljudima očitovala Božju prisutnost živeći djelotvornu ljubav, radost naviještanja i ljepotu darovanosti. Nakon molitve uslijedila je procesija s likom Majke Božje od
Kamenitih vrata koja se uputila prema kapelici Majke Božje od
Kamenitih vrata gdje je svečanim blagoslovom završeno euharistijsko slavlje.
.JPG?vel=139640)
Liturgijsko pjevanje predvodio je veliki udruženi zbor kojeg čine pjevači Mješovitog katedralnog zbora, Katedralnih koralista, Mješovitog zbora Župe Duha Svetoga,
Sveta Mati Slobode sa zagrebačkog Jaruna i vokalna skupina Borsa iz Draganića. Dirigirao je mo. Miroslav Martinak uz orguljsku pratnju prof. Nevena Kraljevića i puhački kvintet.